Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/arianwed/public_html/blog/administrator/components/com_sh404sef/sh_Net_URL.class.php on line 183

Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/arianwed/public_html/blog/administrator/components/com_sh404sef/models/pageids.full.php on line 400

Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/arianwed/public_html/blog/administrator/components/com_sh404sef/models/pageids.full.php on line 401
جزئیات مهم در قرارداد آتلیه عروس

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/arianwed/public_html/blog/components/com_k2/models/item.php on line 763

جزئیات مهم در قرارداد آتلیه عروس

نوشته شده توسط :

در زمان جستجوی بهترین آتلیه برای عروسی یا نامزدی خود و عقد قرارداد ، باید به نکات مهمی توجه کنید تا در روز مراسم و در زمان تحویل سفارش دچار دردسر نشوید . جدا از اینکه آتلیه عکاسی شما تمامی موارد را در منو ذکر کرده و در قرارداد وارد میکند ، شما باید اطلاعات کافی داشته باشید تا بر اساس نیازهای واقعی خود تصمیم بگیرید و هزینه کنید . 

جزئیات منو را بررسی کنید

بگذارید این بخش را با مثالهای واقعی شروع کنیم . به یک آتلیه مراجعه کرده اید و در منوی پیشنهادی آنها میبینید نوشته است فیلمبرداری 2 دوربین . خوب اولین سوالی که پیش می آید این است که با چه نوع دوربین و تکنولوژی ضبط تصویر ؟ البته این نکته را فراموش نکنید که امروزه اکثر دوربین های فیلمبرداری از کیفیت نسبتا بالایی برخوردار هستند . در اکثر آتلیه های عکاسی عروسی تصویربرداری با دوربین های عکاسی یا همان DSLR انجام میشود . پس نگران کیفیت تصویر فیلم خود تا حدودی نباشید ولی حتما از آتلیه سوال کنید و مطمئن باشید که تکنولوژی ضبط و تدوین فیلم چیست .

البته شاید شما به عنوان عروس و داماد از دوربینی که روز مراسم در حال ضبط وقایع است اطلاعاتی نداشته باشید ولی دانستن آن میتواند برخی اوقات مهم شود . همچنین سعی کنید از مشاور خود سوال کنید و اطلاعات عمومی و نسبی خود را کمی بالا ببرید . این موضوع کمک میکند که انتخاب درست تری داشته باشید . 

 

در مثالی دیگر نوشته شده است ورودی باغ ! 

برخی آتلیه های عروس هستند که در زمینه هزینه باغ یا لوکیشن عکاسی عروسی یا نامزدی ، اعلام میکنند که هزینه ی آن جداگانه است و روز مراسم باید از طرف شما پرداخت شود . برخی دیگر نوشته اند که ورودی باغ رایگان و برخی دیگر نوشته اند که ورودی باغ هدیه ! 

به هر شکلی که نوشته شده است شما باید بدانید که به کدام باغ عکاسی میروید . هزینه ی باغ حدود چقدر است و اگر به احتمالی مجبور به تغییر باغ عکاسی شدید چقدر پول بیشتر باید پرداخت کنید . 

یادتان باشد که باغ عکاسی رایگان وجود ندارد . همچنین این مهم را فراموش نکنید که باغ عکاسی در زیبایی عکسهای شما بسیار نقش مهمی دارد . پس اینکه یک آتلیه نوشته است باغ عکاسی هدیه یا اینکه میبینید ورودی باغ عکاسی روی منو محاسبه شده است ؛ حتما جزییات آن را جویا شوید . 

 

در یک منو نوشته شده است " کرین " ...

کرین یکی از تجهیزات فیلمبرداریست . کرین در معنای لغت یعنی جرثقیل و در واقع همان دستگاهیست که یک بازوی بلند حدود 6 متری دارد و دوربین در انتهای آن نصب شده است . با حرکت و چرخش کرین بالای سر شما و یا میهمانان در مراسم ، تصاویر بسیار زیبایی ثبت میشود . نکته مهم اینجاست که هم در باغ عکاسی امکان استفاده از کرین وجود دارد و هم در مراسم . البته اگر در مراسم قصد استفاده یا سفارش کرین دارید باید به ارتفاع مناسب سقف سالن خود اطمینان داشته باشید . 

اگر در منوی پیشنهادی آتلیه نوشته شده است کرین حتما باید بدانید که مربوط به باغ عکاسی است یا مربوط به مراسم ؟ چون هزینه کرین مراسم بالاتر از کرین باغ است و لازم است که این موضوع بصورت شفاف عنوان شود . 

برای آشنایی با " کرین " پیشنهاد میکنیم مقاله آشنایی با تجهیزات فیلمبرداری عروسی را مطالعه کنید . برای مشاهده کلیک کنید

در مثالی دیگر در منو نوشته شده است میکس و تدوین فیلم

حتما پیشنهاد میکنیم که نوع خروجی فیلم را سوال کنید و در قرارداد خود نیز قید کنید . خروجی فیلم روی دیسک بلوری هزینه ی بالاتری نسبت به خروجی های عادی دارد . پس اگر در منو نوشته شده است میکس و تدوین ، مشخص کنید که منظور چیست ؟

 

چه فایل هایی به شما تحویل داده میشود ؟

قانون میگوید آرشیو اصلی عکسهای روز عروسی و مراسم باید نزد آتلیه باقی بماند . شما میتوانید از قبل برای تحویل آرشیو با کیفیت اصلی با آتیله توافق کنید یا هزینه ی خرید آن را بپردازید . اینکه با چه منطقی این قانون نوشته شده است را در مقاله ی مرتبط با آن بخوانید . ولی برخی آتلیه ها در منوی خود نوشته اند تحویل فایل عکسها !

باید مشخص کنید که چه فایلهایی ؟ و با چه کیفیتی ؟ قابل چاپ یا غیر قابل چاپ ؟ 

فایل های فیلم مراسم معمولا بعد از اتمام کار باید به مشتری تحویل داده شود . امروزه به دلیل اینکه دیگر از فیلم های فیزیکی و کوچک برای دوربین ها استفاده نمیشود و ضبط فیلم بصورت دیجیتال است ، تحویل فایل های اصلی فیلم مادر مراسم معمولا از طریق یک هارد دیسک انجام میشود . تهیه هارد دیسک به عهده مشتریست . 

 

هزینه های پنهان را شفاف کنید 

هزینه هایی وجود دارند که ممکن است به دلیل کم اهمیت بودن آن یا به هر دلیلی از سوی آتلیه عروس طرف قرارداد شما عنوان نشوند . برای مثال هزینه ورودی باغ عکاسی ، هزینه تحویل عکس سرمجلسی ، هزینه حمل و نقل گروه فیلمبردار و ...

شاید شما بگویید این مبالغ ارزش عنوان کردن ندارند یا مهم نیستند . ولی باید تمامی بندهای قرارداد شفاف و گویا باشند تا با برنامه ریزی بهتر ، لذت بیشتری از جشن خود ببرید . 

 

چاپ عکس

یکی از مهمترین بخشهای قرارداد عکاسی عروسی یا شاید مهمترین بخش ، چاپ عکس یا آلبوم است . اگر قرار به چاپ عکس بدون آلبوم یا حتی آلبوم است حتما باید سایز ، تعداد و نوع چاپ مشخص باشد . عدم شفافیت در این بخش میتواند شما را بواسطه عدم آگاهی کافی دچار سردرگمی کند . 

 

داشتن مجوز رسمی 

در زمینه داشتن مجوز رسمی از اتحادیه بصورت کامل مقاله ای نوشته ایم که پیشنهاد میکنیم حتما بخوانید . مجوز آتلیه باید در معرض دید مشتری باشد . داشتن مجوز باعث دلگرمی شما از زمان قرارداد تا زمان تحویل کار میشود و میتوانید در زمان وجود عدم توافق یا خدای ناکرده مشکل جدی با طرف قرارداد خود از آن برای رسیدن به حق قانونی خود استفاده کنید . 

 

 

هدف از نوشتن این نکات این نیست که آتلیه عروس طرف قرارداد شما دارای شرایط شفاف نیست یا عدم دقت در این نکات شما را الزاما دچار دردسر میکند ولی دانستن و مکتوب شدن قسمتی یا تمام این نکات میتواند در زمان لازم مفید باشد . در کنار تمامی توضیحات نوشته شده این نکته را فراموش نکنید آتلیه عکاسی های بسیار زیادی در تهران یا تمام شهرهای دیگر وجود دارند که سالهای سال با تعهد به جزئیات کار و مشتریان خود در حال فعالیت هستند و آوازه خوش قولی و کیفیت عالی آنها زبانزد مردم است .

 


Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/arianwed/public_html/blog/components/com_k2/templates/default/item.php on line 249
امیر بصیری

علاقمند به مطالعه و توسعه کسب و کار هستم . به دلیل فعالیت مرتبط در سالهای گذشته در زمینه آتلیه های عکاسی ، سعی میکنم مطالبی رو بنویسم که به دردتون بخوره و بتونین ازش استفاده کنین . 

نظر خود را برای ما بنویسید

تکمیل فیلدهای ستاره دار الزامیست

درباره ما

استفاده از مطالب بخش مقالات آتلیه‌ها دات کام فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است و کلیه حقوق آن به رسانه آتلیه‌ها دات کام تعلق دارد.