Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/arianwed/public_html/blog/components/com_k2/models/item.php on line 763

آیا قیمت دلیل کافی برای بستن قرارداد است ؟

نوشته شده توسط :

این روزها اکثر عروس و داماد ها به دنبال کاهش هزینه های عروسی خود و نیز حفظ کیفیت و کمیت آن هستند . ولی نباید فراموش کرد که فیلم و عکس عروسی را به هیچ وجه نمیتوان تکرار کرد ، پس باید برای انتخاب آتلیه عروس خوب صرفا گزینه قیمت را کنار گذاشته و سعی کنید با مدیریت در هزینه های خود انتخابی درست داشته باشید

بسیاری از آتلیه های ارزان قیمت هستند که وقتی منوهای آنها را با آتلیه های دیگر مقایسه می کنید متعجب میشوید که چقدر قیمت خوب است و به بودجه شما هم نزدیک . ولی در این مقاله نکاتی را برای شما نوشته ایم که میتوانید در انتخاب آتلیه عروس خود از آنها کمک بگیرید .

 

اولین نکته ای که در این زمینه باید بدانید این است که خیلی از آتلیه های با قیمت ارزان ، در منوهای خود مواردی دارند که در نظر اول برای عروس و داماد جذاب است ولی اگر آنها را از منوی اصلی کم کنید خواهید دید که باقیمانده ی آن منو گزینه های ساده اولیه ای هستند که در واقع برای آنها نیز هزینه ی زیادی ندارد . لیست آتلیه های عروس با منوهای اقتصادی را میتوانید در انتهای مطلب مشاهده کنید

 

منظور ما از این موارد بیشتر عکس هایی هستند که در سایز های معمولا کوچک و متوسط و به تعداد متنوع به مشتری ها می دهند . وقتی عروس و داماد قصد مقایسه ی منوهای دو آتلیه ی متفاوت را دارند متاسفانه وجود چند عکس در چند سایز کوچک نظر آنها را به سمت خود جلب کرده و از دقت و مقایسه در گزینه های اصلی منوی خود که عکاسی و فیلمبرداری ، هزینه های جانبی و هزینه های پنهان و نیز تمامی هزینه هایی که تا زمان تحویل کار مجبور به پرداخت آن هستند ؛ صرف نظر کرده و بیش از کیفیت کار در عکاسی و فیلمبرداری و نیز تدوین و لوکیشن ها به کمیت های منو اهمیت می دهند .

 

با استفاده از این روش آتلیه خود را در این زمینه انتخاب کنید :

 

ابتدا با توجه به برآورد های اولیه در هزینه های خود ، به دو یا سه آتلیه عکاسی عروسی مراجعه کنید . تمامی مواردی را که در منوهای خود ارائه می کنند و با هزینه ی شما مطابقت دارد را لیست کنید . حالا موارد اصلی منوها (*) را جدا کرده و آنها را با هم مقایسه کنید .

 

منظور از موارد اصلی همان منوی پایه یا مواردی است که در اجزای منوها ثابت بوده یا الزامی هستند . این موارد شامل : فیلمبرداری یک یا چند دوربین ، عکاسی شامل باغ ، آتلیه و مراسم همچنین تدوین فیلم و به طور معمول لیت میهمانان (*) و حداقل یک عدد عکس که معمولا به صورت تخته شاسی در شب مراسم تحویل داده می شود .

 

نکته ای که برای ما و شما در این مبحث مهم است ژست ها و هنری است که در عکس ها دیده می شود . پوزیشن خوب برای سوژه در هر جایی میتواند باشد . چه در آتلیه و چه در باغ و چه در یک عمارت بزرگ . پس ذهن خود را در هنگام دیدن نمونه تصاویر از موارد جانبی جدا کرده و به نکته های مهم عکس دقت کنید تا انتخاب شایسته و درستی در زمینه مورد علاقه خود داشته باشید .

 

(*) لیت میهمانان به عکس یا هدایایی گفته می شود که در شب مراسم یا سفره عقد به میهمانان داده می شود که البته از عکس های عروس و داماد بوده و از طرف آتلیه عکاسی عروس طراحی و اجرا می شود .

 

با این مقایسه ی اولیه می توانید به این نتیجه برسید که در اصل منو ها و قیمت ها چقدر تفاوت وجود دارد و شما با بودجه ی خود تا چه میزان می توانید از خدمات جانبی استفاده کنید .

 

این بار پیشنهاد می کنیم به دو آتلیه با قیمت های سطح متوسط سر بزنید و همین کار را تکرار کنید . این مقایسه را مجددا در موارد اصلی انجام دهید و حالا ببینید با افزایش قیمت ، چقدر به کیفیت کارها افزوده شده است . هدف ما از این مقایسه این است که شاید با بودجه ای که در اختیار دارید یا مدیریت در هزینه های دیگرتان بتوانید در مورد کیفیت کار فیلم و عکس عروسی تان انتخاب بهتری داشته باشید .

 

ما به شما پیشنهاد می کنیم به جای استفاده از یک منوی ارزان که آن را به خاطر هدایای متنوع انتخاب کنید ، سعی کنید با رفتاری هوشمندانه ، از یک آتلیه عکاسی عروسی با کیفیت مطلوب در عکس ها و تصاویر استفاده کنید و با مدیریت در هزینه های خود و منوی انتخابی ، یک کار با کیفیت بالاتر را تجربه کنید .

 

البته این نکته را هم فراموش نکنید که مشاوره ای که به شما داده می شود می تواند تاثیر خوبی در روند انتخاب آتلیه عکاسی عروسی شما داشته باشد . برای مثال وقتی قصد گرفتن تجهیزات در منوی خود را دارید شاید با مشاوره ی بهتر توسط آتلیه ، بتوانید در انتخاب آنها دقت بیشتری کرده و یا در صورت عدم نیاز آنها را حذف کرده و در جای دیگر هزینه ی آنرا صرف کنید .

 

هزینه های پنهان را هرگز فراموش نکنید

 

در روند انجام کار هزینه هایی وجود دارند که اگر وضعیت آنها با طرف قرارداد شما مشخص شود بهتر است . این هزینه ها همان هزینه های پنهان هستند که معمولا یا قبل از مراسم یا در روز مراسم به سراغتان خواهند آمد .

 

یکی از این هزینه ها ، هزینه ی ورودی باغ برای عکاسی عروسی شماست . بعضی از آتلیه های عکاسی عروسی این مبلغ را در جمع کلی هزینه های خود محاسبه کرده و روز مراسم دیگر این مورد را با مشتریان خود عنوان نمی کنند . البته اگر خود عروس و داماد علاقمند باشند که عکاسی آنها در یک عمارت عکاسی عروس یا یک باغ خصوصی برای آنها انجام شود که مسلما هزینه های آن به عهده خود عروس و داماد است .

 

ولی بعضی از آتلیه های عکاسی هزینه ورودی یک باغ ساده را نیز در روز مراسم از داماد مطالبه می کنند . اگر این هزینه ها از قبل مدیریت نشوند در نهایت به عددی خواهند رسید که از ابتدا می توانست در تصمیم گیری شما موثر باشد .

 

از دیگر هزینه های پنهان برای شما می توان به هزینه حمل و نقل فیلمبردار ، تبدیل فیلم های نهایی به خروجی مورد نظر شما ، تبدیل مدل لیت موجود در منو به نمونه های بهتر و زیباتر ، سایز عکس های شاسی شده برای شب عروسی و بسیاری از این موارد که ما به شما پیشنهاد می کنیم تمامی آنها را با آتلیه عروس خود مطرح کرده و وضعیت توافق شده ی خود را در متن قراردادتان مکتوب کنید .

 

در مورد نکات مهمی که برای نوشتن قرارداد باید بدانید نیز مطلبی در این بخش نوشته ایم که پیشنهاد می کنیم حتما آن را مطالعه کنید .

 

برای مشاهده لیست آتلیه های عروس ارزان کلیک کنید


Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/arianwed/public_html/blog/components/com_k2/templates/default/item.php on line 249
امیر بصیری

علاقمند به مطالعه و توسعه کسب و کار هستم . به دلیل فعالیت مرتبط در سالهای گذشته در زمینه آتلیه های عکاسی ، سعی میکنم مطالبی رو بنویسم که به دردتون بخوره و بتونین ازش استفاده کنین . 

نظر خود را برای ما بنویسید

تکمیل فیلدهای ستاره دار الزامیست

درباره ما

استفاده از مطالب بخش مقالات آتلیه‌ها دات کام فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است و کلیه حقوق آن به رسانه آتلیه‌ها دات کام تعلق دارد.