Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/arianwed/public_html/blog/components/com_k2/models/item.php on line 763

آتلیه کودک خوب چه ویژگی‌هایی دارد ؟

نوشته شده توسط :

آتلیه های کودک امروزه نسبت به سالهای قبل از نظر تعداد رشد قابل توجهی داشته اند . در هر محله یا محدوده ده ها آتلیه کودک را به سادگی میتوان یافت . در یک سری از محدوده های تهران نیز آنچنان تعداد آتلیه های کودک زیاد است که گاهی از این موضوع تعجب هم خواهید کرد . برای مثال محله هایی مثل سعادت آباد و شهرک غرب ، صادقیه ، تهرانپارس و برخی محدوده های شمال تهران از این قاعده مستثنا نیستند .

برای انتخاب بهترین آتلیه کودک چه کنیم ؟

این نکته را فراموش نکنید که بهترین آتلیه کودک در تهران یا هر شهر دیگری را در شرایطی که رقبای بسیار زیادی وجود دارند که هرکدام دارای ویژگی هایی بسیار زیادی هستند ، کار بسیار مشکلیست . برای مثال یک آتلیه در تنوع دکور واقعا عالی بوده و هرگونه دکور و لباس کودک یا نوزاد یا ست لباس مادر و دختر را با تنوع بالا موجود دارند . ولی در بخش های دیگر دچار ضعف هستند . برای مثال آتلیه در زمینه طراحی و چاپ عکس ، نورپردازی و تجهیزات عکاسی و نورپردازی بسیار خوب است ولی دکورهای زیادی ندارد . یا همه این ها را دارد ولی عکسهای سفارشی مشتری را به موقع تحویل نمیدهد .

البته هستند بسیاری از آتلیه های کودک که هم تمامی موارد بالا را به خوبی رعایت کرده و از امکانات خوبی هم برخوردار هستند و جزو آتلیه های خوب نیز به حساب می آیند . ولی اینکه بگوییم کدامیک از آنها بهترین و در رتبه ی اول قراردارد کمی مشکل است . از این جهت میگوییم مشکل چون سلیقه ی مشتریان هم در این بین سهم زیادی دارد .

به لطف شبکه های اجتماعی ، این روزها شما میتوانید با حدود زیادی با سبک عکاسی کودک در آتلیه های مختلف قبل از مراجعه و سفارش عکس آشنا شوید . بارها پیش آمده که کاربران سایت عنوان کرده اند که از عکسهای یک آتلیه خوششان نیامده و ترجیح میدهند حتی با فاصله ای دورتر از محل زندگی خود ، آتلیه ی دیگری را برای عکاسی از کودکشان انتخاب کنند . پس میبینیم که انتخاب یک آتلیه عکاسی کودک یا نوزاد به عنوان بهترین آتلیه کار مشکلیست .

 

چطور انتخاب کنیم ؟

سعی کنید از دوستان و آشنایان که تجربه ی رفتن به آتلیه کودک یا نوزاد را دارند استفاده کنید . همچنین در شبکه های اجتماعی چرخی بزنید . نمونه عکسها را ببینید و دقت کنید که کدامیک را بیشتر دوست دارید . محدوده ی فعالیت آتلیه را هم در نظر بگیرید که خیلی دور نباشد . چون اگر کودک شما بابت خستگی مسیر بیحوصله بشود کارتان کمی سخت خواهد شد .

تمیزی محیط آتلیه و بهداشتی بودن آن ، برخورد پرسنل و عکاس با کودک و صبر و حوصله ی آنها در عکاسی و جذابیت عکسهای شما بسیار بسیار مهم است . بهترین عوامل هم در کنار هم جمع شده باشند ، یک عکاس بی حوصله یا کم طاقت ، همه چیز را خراب میکند .

در سایت های اینترنتی مرتبط جستجو کنید . به بخش اصلی این سایت یعنی آتلیه ها دات کام سر بزنید و با توجه به محدوده یا شهر خود ، لیست آتلیه های کودک را مشاهده کنید . سعی کنید از آتلیه هایی که دارای نمونه کار هستند استفاه کنید تا حتی الامکان کمی با شرایط قیمتی یا سبک عکاسی آنها آشنا شوید . قیمت ها را بصورت تلفنی بپرسید . دو نکته ی مهم در مورد قیمت ها وجود دارد :

1- هزینه ی ورودی آتلیه که معمولا آتلیه های کودک این هزینه را دریافت نمیکنند . ولی دانستن آن مهم است . حتما سوال کنید که آتلیه ورودی دارد یا خیر ؟

2- حداقل سفارش عکس که این عدد نیز در آتلیه های مختلف میتواند وجود نداشته باشد یا وجود داشته باشد . برای مثال آتلیه ای در شرایط خود قید میکند که حداقل سفارش 10 عکس ، یا حداقل سفارش 200 هزار تومان . در این شرایط شما باید این میزان که شرط شده را انتخاب کنید .

 

نکته ی بسیار بسیار مهم :

حتما از قبل سایزهای حدودی مورد نیازتان را شناسایی کرده و از قیمت های آنها در آتلیه های مورد نظرتان آگاه شوید . چون یکی از مواردی که ممکن است برای شما دردسر ساز شود همین نکته است .

شما در قیمت های اولیه ، آتلیه های کودک را با هم مقایسه میکنید . برای مثال در یک سایز مشترک 21*16 یا 13*18 ولی امکان دارد آتلیه ی مورد نظر شما این سایز ها را با قیمت های مناسبتری نسبت به سایر رقبای خود ارائه کند ولی در سایز های دیگر یا بزرگتر که شما نیاز دارید قیمتهای بالاتری نسبت به سایر همکاران خود داشته باشد .

البته منظور ما این نیست که آتلیه به عمد قیمت بالاتری را به شما بعد از عکاسی میدهد . اما شیوه ی قیمت گذاری برخی آتلیه های عکاسی کودک باعث شده تا ما اقدام به نوشتن این مقاله کنیم تا عموم مردم نسبت به انتخاب بهترین آتلیه برای نوزاد یا کودک خود دچار دردسر نشوند .

یکی دیگر از نکاتی که میتواند به شما کمک کند نظرات مردم و سایر بازدیدکنندگان است . به کامنت ها و نظرات مردم توجه کنید و سعی کنید اگر شما هم تجربه ای از یک آتلیه کودک دارید را با سایرین به اشتراک بگذارید .

 

 

ما در این مقاله سعی کردیم شما را در انتخاب بهترین آتلیه کودک راهنمایی کنیم . اگر شما هم ایده یا پیشنهادی برای انتخاب بهترین آتلیه برای عکاسی از کودک دارید حتما با ما در میان بگذارید . برای انتخاب و مشاهده لیست آتلیه های عکاسی مرتبط با کودک و نوزاد میتوانید از سایت اصلی آتلیه ها دات کام بازدید کنید و در محدوده ی مورد نظرتان با توجه به شرایط قیمتی و نظرات مردمی ، بهترین آتلیه را انتخاب کنید .


Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/arianwed/public_html/blog/components/com_k2/templates/default/item.php on line 249
امیر بصیری

علاقمند به مطالعه و توسعه کسب و کار هستم . به دلیل فعالیت مرتبط در سالهای گذشته در زمینه آتلیه های عکاسی ، سعی میکنم مطالبی رو بنویسم که به دردتون بخوره و بتونین ازش استفاده کنین . 

نظر خود را برای ما بنویسید

تکمیل فیلدهای ستاره دار الزامیست

درباره ما

استفاده از مطالب بخش مقالات آتلیه‌ها دات کام فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است و کلیه حقوق آن به رسانه آتلیه‌ها دات کام تعلق دارد.