Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/arianwed/public_html/blog/components/com_k2/models/item.php on line 763

عکاسی بارداری در آتلیه یا خانه ؛ کدام بهتر است ؟

نوشته شده توسط :

امروزه در بازه های زمانی مختلفی قبل و بعد از تولد کودک تصاویر مختلفی ثبت می شود. یکی از این زمان ها عکاسی بارداری است. عکاسی بارداری برای مادر از جهت خاطره انگیز بودن اهمیت بسیاری دارد. ممکن است هر زن در طول زندگیش یک بار بیشتر این شرایط را تجربه نکند.

در گذشته ای نه چندان دور تصاویر بسیار کمی از کودکی و حتی نوجوانی فرد وجود داشت. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی و البته ظهور دستگاه های تلفن همراه و دوربین های بسیار با کیفیت از تمامی مراحل به دنیا آمدن فرزندان تصاویر مختلف ثبت می شود.

عکاسی بارداری یکی از چیزهایی است که امروزه رشد بسیاری داشته است و خانواده ها تلاش می کنند تا این مهم را به بهترین نحو ممکن انجام دهند.

عکاسی بارداری از طریق روش های مختلفی و در منزل و آتلیه صورت می گیرد. عکاسی در زمان بارداری هم کی فرصت مناسب برای مادر است و هم یک یک فرصت مناسب تر برای کودک.

ژست ها ی مختلفی برای ثبت تصاویر دوران بارداری وجود دارد که تقریباً تمامی آتلیه ها از آن ها استفاده می کنند اما خلاقیت در ایجاد ژست های جدید که از سختی ها و شیرینی های دوران بارداری نکاهد می تواند کیفیت تصاویر بارداری را بیشتر کند.

 

عکاسی بارداری

 

عکاسی بارداری در آتلیه

هنوز هم بسیاری از افراد هستند که بارداری خانم ها را یکی از نامناسب ترین زمان های برای تصاویر ثبت شده از آن ها می دانند و گمان می کنند انسان فقط باید در زمان زیبایی کامل از خود عکس بگیرد.

آتلیه های بارداری برای مقابله با این تفکر قسمتی از کار خود را به عکاسی بارداری اختصاص داده اند تا بتوانند از این طریق خاطرات زیبایی از زمان بارداری را برای آینده خانم ها و شاید در سنین بالاتر برای آن ها رقم بزنند. آتلیه های بسیاری هستند که با روش های مختلف و دیزاین های متفاوت اقدام به عکاسی بارداری می کنند.

برای این کار هر اتلیه ممکن است شرایط و روش های مخصوص خود را داشته باشد. معمولاً آتلیه ها با در نظر گرفتن شرایط جسمی یک خانم باردار ابتدا بر روی لباس و پوشش او تاکید می کنند. از نظر آتلیه ها پوشش جذاب تر علاوه بر جلوگیری از بد جلوه دادن شکم مادر باعث ثبت لحظات شیرین تر و ماندگار تری می شود.

بعد از پوشش، خلاقیت آتلیه ها در گرفتن عکس های مختلف با توجه ب شرایط خانم های باردار که معمولاً توانایی نشستن یا ایستادن در فرم های خاصی را ندارند می تواند در ثبت عکس های زیباتر تاثیر بگذارد.

در آتلیه عکاسی به دلیل استفاده از دیزاین ها و عکس های مخصوص زمان بارداری می توان به راحتی عکس هایی را ثبت کرد که شرایط بارداری را بهتر نشان دهند. معمولاً عکس های آتلیه بارداری از جنبه کیفیت بسیار بالاتر از عکس های بارداری در منزل هستند.

عکاسی بارداری می تواند به تنهایی یا در کنار همسر انجام شود. به همین منظور بسیاری از آتلیه های عکاسی بارداری از ژست های مختلف خانم باردار در کنار همسرش استفاده می کنند که می تواند با استفاده از وسایل جانبی مانند لباس های بچه گانه کاملاً ایده های جذاب و قشنگی باشند.

در آتلیه های بارداری در زمان ثبت تصاویر از خانم های باردار نور پردازی می توان تاثیر بسزایی داشته باشد. هر چه نور پردازی به فضای حاملگی و تجربیات آن دوره نزدیک تر باشد می تواند تاثیر بیشتری بر روی کیفیت عکس های بارداری بگذارد.

اما برای بررسی بیشتر لازم است تا با عکس های بارداری در منزل نیز آشنا شویم.

 

آتلیه بارداری

 

عکاسی بارداری در منزل

خانه یا منزل جای است که کودک در آن رشد می کند و بزرگ و بزرگ تر می شود. برای عکاسی در زمان بارداری شاید منزل مکان بهتری باشد. در زمان بارداری می توانیم به راحتی در قسمت های مختلف منزل با همان حس و حال و هوا عکس بگیریم. این موضوع می تواند در آینده عکس های طبیعی تری را به خلق کند و قطعاً کودک با دیدن آن ها می تواند احساس نزدیکتری به زمان بارداری مادرش داشته باشد.

هر چند ممکن است عکاسی بارداری در منزل از لحاظ کیفیت و یا پوشش خانم های باردار از عکاسی آتلیه بارداری در سطح پایین تری قرار داشته باشد اما مطمئناً به دلیل طبیعی بودن مکان و همچنین روحیات مادر باردار می تواند خاطرات قشنگ تری را تداعی کند. عکاسی بارداری در منزل می تواند در آینده در ایجاد روحیات زیبا و قشنگ برای کودک نیز تاثیر بگذارد.

به طور مثال می توان گفت خانم بارداری که در منزل و در زمان های مختلف مانند آشپزی و .... از خودش عکس های مختلفی دارد مطمئنا با دیدن این عکس ها در آینده می تواند خاطرات جذاب تری و بیشتری برایش تداعی شود نسبت به خانم بارداری که تمامی عکس های خود را در فضای تقریباً غیر طبیعی آتلیه بارداری ثبت کرده است.

 

عکس بارداری در منزل

 


Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/arianwed/public_html/blog/components/com_k2/templates/default/item.php on line 249
امیر بصیری

علاقمند به مطالعه و توسعه کسب و کار هستم . به دلیل فعالیت مرتبط در سالهای گذشته در زمینه آتلیه های عکاسی ، سعی میکنم مطالبی رو بنویسم که به دردتون بخوره و بتونین ازش استفاده کنین . 

نظر خود را برای ما بنویسید

تکمیل فیلدهای ستاره دار الزامیست

درباره ما

استفاده از مطالب بخش مقالات آتلیه‌ها دات کام فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است و کلیه حقوق آن به رسانه آتلیه‌ها دات کام تعلق دارد.