Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/arianwed/public_html/blog/components/com_k2/models/item.php on line 763

بهترین آتلیه عروس چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد ؟

نوشته شده توسط :

انتخاب بهترین آتلیه عروس با توجه به اینکه برای ثبت بهترین یا بزرگترین رویداد زندگی برگزیده میشود کاری بسیار مهم است . در مورد آتلیه عروس اینکه بگوییم فلان آتلیه بهترین در تهران است واقعا امکان پذیر نیست . چون سلیقه در انتخاب آتلیه بسیار مهم است . شاید سبک عکاسی یک آتلیه برای عروسی را شما بپسندید ولی سلیقه ی شما با عروس و داماد دیگر متفاوت باشد .

 

برای انتخاب یک آتلیه عروس خوب به چه نکاتی توجه کنیم ؟

البته این مطلب دارای شاخه های بسیار زیادی برای توضیح است . اما در این مقاله به اختصار به برخی از آنها میپردازیم . اگر به دنبال یک آتلیه عروس خوب با توجه به سلیقه و بودجه ی خود هستید ، حتما پیشنهاد میکنیم که مقالات بیشتری را در این بخش مطالعه کنید .

 

نمونه کارها را با دقت ببینید و با آتلیه های دیگر مقایسه کنید !

این نکته را هرگز فراموش نکنید که آتلیه عروسی که شما مراجعه کرده اید بهترین نمونه کارهای فیلم و عکس خود را به عنوان نمونه کار به مشتریان یا مراجعین خود نشان خواهد داد . پس در این بهترین عکس عروسی یا بهترین فیلم عروسی که آن را مشاهده میکنید حتما از تجهیزات مختلف عکاسی و فیلمبرداری استفاده شده است . پس حتما این سوال را از مشاور خود بپرسید که با توجه به میزان بودجه ی مورد نظر شما یا منوی پیشنهادی آتلیه برای شما ، نمونه کار ها را نشان دهند .

بارها پیش آمده که عروس و دامادها با پشتیبانی یا روابط عمومی سایت تماس گرفته اند و عنوان کرده اند که با یک آتلیه قرارداد بسته اند ولی فیلم تحویلی آنها با نمونه کارهایی که در زمان قرارداد مشاهده کرده اند متفاوت است . پس در زمان مشاهده نمونه کار به این نکته حتما توجه کنید .

 

آیا به نمونه کارهای عروس میشود اطمینان کامل کرد ؟

در انتخاب بهترین آتلیه عروس یا عکاسی عروسی باید به این نکته توجه کنید که آیا نمونه کارهای نمایش داده شده در آتلیه در زمان مشاوره مربوط به خود آتلیه است ؟ اگر این موضوع را عنوان میکنیم به این خاطر است که بارها شنیده ایم که عروس و داماد در مجموعه های مختلف ، کلیپ های یکسان با عروس و دمادهای مشترک دیده اند . پس این موضوع مهم میشود که نمونه کار مربوط به کدام آتلیه بوده است ؟ پس سعی کنید تعارف را کنار بگذارید و از مشاور خود بخواهید از پشت صحنه تصاویری را به شما نشان بدهند که عکاس مجموعه یا مدیر آتلیه یا حتی یکی از عوامل فنی آتلیه در آن حضور داشته باشند . همچنین اگر بخواهیم کنکاش بیشتری کنیم لازم است که آرشیو عکس های آن مراسم را به شما نشان بدهند تا این اطمینان حاصل شود که نمونه کار مربوط به خود آتلیه است .

این نکته را فراموش نکنید ، شکایات بسیار زیادی به اتحادیه عکاسان تهران برده میشود و حاکی از آن است که نمونه کارها با تحویل کار متفاوت است یا در زمان تحویل مشکلات بسیار زیاد بوجود آمده است .

همچنین در کنار این نکات که در بالا گفته شد حتما مد نظر داشته باشید آتلیه های بسیاری هم هستند که در امر مشاوره ، نمونه کار و تحویل کار از صداقت و کیفیت مناسب برخوردار هستند و شما میتوانید به سادگی آنها را بیابید . ادامه مطلب را دنبال کنید .

 

مجوز رسمی اتحادیه چقدر مهم است ؟

این روزها به دفعات شاهد آن هستیم که عروس و دامادهای زیان دیده از نظر مادی و معنی به اتحادیه عکاسان مراجعه میکنند و شکایت از یک آتلیه را مطرح میکنند . ولی وقتی در لیست اتحادیه متوجه میشوند که نام آتلیه جزو اعضای مجوز دار اتحادیه نیست و آتلیه فعالیت قانونی نداشته است و در شرایط هیچ نهاد قانونی در کشور از شکایت آنها پشتیبانی نمیکند سرخورده شده و با این واقعیت روبرو میشوند که فیلم و عکس عروسی آنها از بین رفته یا تکمیل و اصلاح یا شکایت آنها قابل پیگیری نیست .

به دلیل اهمیت بسیار زیاد این بخش ، آن را در مقاله ای جداگانه بصورت مفصل همراه با نحوه ی شکایت از یک آتلیه را خواهیم پرداخت . ولی به این نکته توجه کنید که حتما سعی کنید با آتلیه های مجوزدار قرارداد ببندید تا در آینده دچار دردسر نشوید. حتما مقاله مربوطه را مطالعه کنید .

 

یک مشاوره ی حرفه ای و دوستانه

به عقیده ی ما ، آتلیه های خوب و با کیفیت ، در مشاوره ی مشتریان خود نیز حرفه ای عمل میکنند . یعنی در کلام مشاور یا مدیر آتلیه خواهید فهمید که از تجربه ی کافی برای ثبت خاطرات بهترین روز زندگیتان برخوردار است یا خیر ؟

این نکته را در مراجعه اول خود به یک آتلیه نمیتوانید بسنجید . ولی در مراجعه های دوم به بعد میتوانید آنها را با هم مقایسه کنید . نظم داخلی محیط آتلیه ، نوع پوشش مدیر آتلیه و مشاوره دهنده ، شفافیت قیمت ها و بروز بودن نمونه کارها همگی در انتخاب بهترین آتلیه عروس مهم هستند .

 

 

ما در این مقاله سعی کردیم شما را در انتخاب بهترین آتلیه عروس راهنمایی کنیم . اگر شما هم ایده یا پیشنهادی برای انتخاب بهترین آتلیه برای عکاسی از مراسم عروسی دارید حتما با ما در میان بگذارید . برای انتخاب و مشاهده لیست آتلیه های عکاسی مرتبط با عروسی یا نامزدی میتوانید از سایت اصلی آتلیه ها دات کام بازدید کنید و در محدوده ی مورد نظرتان با توجه به شرایط قیمتی و نظرات مردمی ، بهترین آتلیه را انتخاب کنید .


Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/arianwed/public_html/blog/components/com_k2/templates/default/item.php on line 249
امیر بصیری

علاقمند به مطالعه و توسعه کسب و کار هستم . به دلیل فعالیت مرتبط در سالهای گذشته در زمینه آتلیه های عکاسی ، سعی میکنم مطالبی رو بنویسم که به دردتون بخوره و بتونین ازش استفاده کنین . 

نظر خود را برای ما بنویسید

تکمیل فیلدهای ستاره دار الزامیست

درباره ما

استفاده از مطالب بخش مقالات آتلیه‌ها دات کام فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است و کلیه حقوق آن به رسانه آتلیه‌ها دات کام تعلق دارد.